התאוששות בשוק הדיור האמריקאי?

By | 23/07/2011

כבמטה קסם, שבועיים בערך לאחר שיניב פרסם בפוסט האורח שלו את מחשבותינו על שוק הדיור האמריקאי חלה קפיצה יפה בהתחלות הבניה.

מספר חברים פנו אלי והביעו את הערכתם "שחזינו זאת מראש". כמובן שהערכה תמיד מתקבלת בביתנו בברכה, אך לא כאשר היא לא מגיעה לנו, או לפחות עדיין לא.

לא חזינו את העתיד וגם אנחנו הופתענו מהמספר. אל לנו לשגות ולהניח שמדובר בהתאוששות המתדפקת על דלתותינו, כמו בטבע גם בכלכלה אין קוים ישרים. בדרך להתאוששות יהיו הרבה "קפיצות" מעלה "והתרסקויות" מטה. לטעמנו ההתאוששות בוא תבוא אך מוקדם מידי לומר שהיא כבר כאן. כשהיא תבוא, היא כנראה תבוא די מהר, עקומת ההיצע והביקוש הן תלולות בנקודת המפגש והיא תהיה מלווה בהתאוששות בנתוני התעסוקה.

באותו נושא, הנה מודעה חדשה שבה נתקלתי ברחובי הקטנטן בלב ליבה של תל אביב:

דירות בארה"ב ב 13%????

דירות בארה"ב ב 13%????

אני לא יודע אם נתקלתם בכך, אבל כבר מספר שנים מופיעות מודעות כמו "דירות בברזיל בתשואה של 10% שנתי" או "דירות ברומניה בתשואה XX% שנתי" וכו'. אבל בארה"ב? ארה"ב היא לא מזרח אירופה…

בנוסף, אם בתל אביב הקטנה רוכשים דירות בארה"ב, מה קורה בשאר העולם?

בישראל למשל, מחירי הדירות עולים בין השאר גם כי אנשים ממדינות זרות מצאו את המדינה אטרקטיבית למגורים (למשל הצרפתים) ובכך העלו את מחירי הדירות לשמיים. שכן שלי הוא צרפתי שהתחתן עם יפנית, קנה דירת ארבעה חדרים מתחתי במעל 2.3 מיליון שקל במזומן. ברחוב שלידי יש בניין חדש דנדש יפהפה שנמכרו בו כל הדירות אך הוא כמעט כולו חשוך – רק בקייץ האורות דולקים. מסתבר שהוא בניין של דירות נופש לצרפתים, כאשר סוכנות הנדל"ן שמולו מכרה את כל הדירות (בעל הבית של הסוכנות הוא צרפתי ומדבר צרפתית, כמה נוח!). בכלל, כשהולכים לים מול הרחוב שלי לא שומעים עברית בכלל.

באותו אופן שהחלה עליית מחירי הדירות בארץ כתוצאה מדרישה מוגברת של אוכלוסיה מקומית יחד עם אוכלוסיה זרה, יכולה לקרות ההתאוששות בשוק הדיור בארה"ב ע"י רכישות של זרים, משמע גידול האוכלוסיה בארה"ב שעומד באיזור 1% בשנה הוא רק תחתית הבקבוק. התאוששות בשוק הדיור יכולה לבוא גם ע"י רוכשים חיצוניים.

שמעתי על מספר אנשים שאני מכיר שרכשו דירות בארה"ב (לאס וגאס, פניקס, ניו ג'רזי וכו'), ועכשיו המודעות האלו שמתחילות להופיע בתל אביב – השקעה במדינה המערבית ביותר בעולם בתשואות של מזרח אירופה. מה תעדיפו, לקנות דירה בתל אביב בתשואות של 3% בשנה או לקנות 2-3 דירות בקליפורניה שטופת השמש בתשואות של מעל 6% בשנה? בנוסף, אם יש לכם בית בארה"ב תוכלו גם לקבל כנראה גרין קארד.

4 thoughts on “התאוששות בשוק הדיור האמריקאי?

  1. yair

    איך ניתן להשקיע בשוק הדיור האמריקאי?

    Reply
    1. Assaf Nathan Post author

      אני חושב שאולי אפשרי פשוט להשקיע בחברות שחשופות לשוק הדיוק האמריקאי.
      החברות שאני חושב שניתן יהיה להרויח דרכן בהתאוששות הן הבנקים וחברות ביטוח הטייטל.
      בפרט WFC וגם STC.

      Reply
  2. Roy

    "In the Miami area, Brazilians bought 9 percent of homes and apartments sold to international buyers in the 12 months through March 2010, behind only Canadians and Venezuelans, according to the Miami Association of Realtors. Since then, “anecdotal evidence certainly points to a significant increase,” said Lynda Fernandez, a spokeswoman for the group. In May, international clients bought about 60 percent of existing houses and condos and 90 percent of newly built homes, the association reported today."

    http://www.bloomberg.com/news/2011-06-21/brazilians-buy-miami-condos-at-bargain-prices-after-45-surge-in-currency.html

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *