האיש שלא מפסיק להפתיע

By | 29/01/2012

נראה כאילו כל חודש האיש מפתיע מחדש.

פשוט לא יאמן.

נכון, הרווח מהפרוייקטים האלה לא יהיה גדול – אני מעריך שמפרוייקט הסלולר הרווח הנקי בעוד שנה יהיה באיזור מיליון שקל, ובשנה שלאחר מכן עד שני מיליון שקל, אולי. זניח. אבל זה יוצר תעבורה בסניף.

גם התקבולים מהביטוח לא יהיו גבוהים וגם התקבולים מהמיזם החדש – הבנק, לא יהיו גבוהים. אך כל אחוזון כזה, כל מיליון שקל פה, מיליון שקל שם – גורמים לרמי לנצל את הנכסים שלו באופן טוב יותר. מי שמנצל את נכסיו באופן היעיל ביותר, הוא הזוכה במשחק הזה.

אם ביעילות עסקינן, הנה כמה גרפים שמראים את התקדמות היעילות של רמי לוי לאורך הרבעונים האחרונים. לצערי, יש לי נתונים רק עד רבעון שלישי של 2011, בעוד מספר חודשים אוכל לעדכן אותם:

יעילות רמי לוי מעלות המכר - 2011 רבעון 3

היום בדקתי כדי לראות באמת עד כמה ארוכה החתונה שלי עם רמי. מסתבר, שהכל החל ב18 בינואר 2009, לפני 3 שנים, כשקניתי את 200 המניות הראשונות שלי במחיר של 26 ש"ח למניה. זה היה בעקבות ניתוח שאני ויניב עשינו למניה, בתור משקיעים מתחילים. באותו זמן הכל היה נמוך, גם רמי. כבר אז ידענו לראות שהוא זול, מאוד, לפני ששוק ההון "גילה" אותו. כבר אז ראינו שהיו לו בקופה 170 מיליון שקל, והוא הרוויח בקצב של בערך 55 מיליון שקל בשנה, על שווי שוק של מעט מעל 300 מיליון שקל. לא היינו צריכים להיות גאונים כדי להבין שיש פה מציאה.

מאז קניתי עוד הרבה, כאשר הקניה האחרונה היתה בערך 60 מניות במחיר 106 שקל למניה באוגוסט שנה שעברה.

משקיעי ערך ידועים בזמן האחזקה הארוך שלהם. בתיק שלי יש מספר מניות שזמן האחזקה שלי בהן נאמד בשנים, אבל אני חושב שרמי מתעלה על כולם. גם היום, כאשר ברור לי שרמי לא יעשה לי שוב 400%, אני מתקשה למכור – אך הפעם, לא בגלל המחיר הטוב, המחיר יקר, אלא איכות ההנהלה היא זו שמפריעה לי למכור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *