נקודה למחשבה

By | 23/07/2012

כבר ראינו קודם ששופרסל ורמי לוי הרוויחו כמעט אותו הדבר ב 2011. היה שם עיוות קטן כי לא התחשבתי במגן המס של הירידה ברווחים כתוצאה מהפחת. אבל רק לשם התרגיל, אם הן די קרובות ברווח (במיוחד לאור הרבעון הראשון !!!) – אז למה שופרסל, חברה שמנה, מתכווצת וממונפת, נסחרת בשווי של 2 מיליארד שקל, ורמי לוי, חברה כמעט ללא חוב, גדלה בשיעור מפחיד ורזה תפעולית, רק בשווי של 1.2 מיליארד שקל? או ששופרסל צריכה לרדת בלפחות עוד 40%, או שרמי צריך לעלות לפחות ב 80%.

עריכה: יש אי דיוק בחישוב – הנה פוסט בנושא.

3 thoughts on “נקודה למחשבה

  1. Noam

    זו באמת תופעה מדהימה – הפסיכולוגיה ושוק ההון.
    בתחילתה של ירידה כזו אני מרגיש שאולי יש אנשים שיודעים יותר ממה שמפרסמים במאיה על רמי לוי. אבל זה לא קורה
    הימים עוברים ואין שום חדשות שליליות על החברה.

    אני לא אדם שאוהב סיכון יתר על המידה, אחד המדדים העיקריים אצלי בבחירת מניות הוא סיכויי השרידות של החברה בטווח ארוך (10 -15 שנה), ועם רמי לוי אני מרגיש בטוח מהבחינה הזו.

    Reply
  2. אלונזו

    אתה צודק לגבי ההשוואה מול שופרסל. אין ספק שכרגע רמי לוי עדיפה בכל פרמטר.
    מה שכן יש שתי בעיות: הראשונה היא הסטגנציה ברווחים והירידה בשיעור הרווחיות שמראה רמי לוי בשני הרבעונים האחרונים, נשאלת השאלה אם יוכל לשמור על שיעור רווחיות הקיים כיום או שזה ימשיך להשחק?
    השניה היא הפוטנציאל שקיים בשופרסל: אישית לא מאמין שזה יקרה אבל תאר לך איפה תהיה שופרסל אם תגיע ליעילות של 20% פחות מרמי לוי?!

    Reply
  3. Assaf Nathan Post author

    רמי נוקט בשיטה של ללחוץ את המארג'ינים היום כדי לגזור קופה מחר. מעניין אם זה ילך. קשה לי לדעת מתי הרווחיות הגולמית תחזור לאיתנה. ברבעון הרביעי הרווחיות היתה 21.5%, ברבעון הראשון 22%. לדעתי לא נראה עליה ברווחיות הגולמית ברבעון השני ואולי אף ירידה. את זה השוק מתמחר – סטגננטיות. אבל לדעתי הסוף של הסיפור הזה יהיה מהיר מכפי שחושבים.

    בשופרסל יש פוטנציאל אדיר, אדיר. יש לה פריסה ענקית. אם היא תדע להשתמש בזה היא תרקיע שחקים. כיום, לא נראה לי שזו המטרה של ההנהלה של החברה וגם אני לא רואה אופן שבו הם יכולים להתייעל לכדי 20%. כרגע הם סביב 24% ומחליקים מעלה כל הזמן. שנה שעברה הם היו ב 22.6% יעילות, שנה שלפניה 21.6%, וכו'. אם הם יגיעו ל 20% אני מאוד אופתע. מה שבטוח ההנהלה לא בכוון הנכון.

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *