בסיס הכסף בהונג קונג

By | 18/12/2012

מזה חודשיים שהדולר ההונג-קונגי מתנשק עם החלק החזק של הרצועה. כמובן שערכו של הדולר ההונג-קונגי לא יכול להתחזק (פחות דולרים הונג קונגים לדולר אמריקאי) מעבר לחלק החזק של הרצועה כי מייד נכנסת ה HKMA ומתחילה להדפיס דולרים.

זו לא הפעם הראשונה שזה קורה – גם ב 2009 זה קרה ובתקופה מאוד קצרה הודפסו מאות מליארדים של דולרים הונג-קונגים. הייתי מצפה שזה יגרום להיפר אינפלציה אבל זה לא קרה, מצד שני, מחירי הנדלן עלו בשיעורים דמיוניים.

עתה, כשהדולר ההונגקונגי שוב נצמד לתחתית הרצועה (החלק החזק) כמו דג שמנקה אקוואריום, הפד מתחיל שוב לנפח את המאזן שלו בצד השני של הגלובוס, וסין מראה איתותים חיוביים (גם אם זמניים) – כל אלו מפעילים לחץ אדיר על ה PEG. הנה גרף של בסיס הכסף משנת 1998, כדי לשים את זה בפרספקטיבה של 14 שנים: לינק (מצטער, בגלל באג בוורדפרס לא יכולתי להכניס תמונה של הגרף).

— עריכה – תודות לאמיר העניין תוקן

בסיס הכסף ההונגקונגי

בסיס הכסף ההונגקונגי

רציתי לכתוב את הפוסט הזה כבר לפני מספר ימים אך בגלל הבאג המעצבן הזה לא עשיתי זאת. היום נמאס לי והנה הוא לפניכם, רק בלי תמונה משובצת. במשך אותם ימים שהתעכבתי  HKMA הספיקה להדפיס עוד כמעט 9 מיליארד דולר הונג קונגי.

התגובות של התקשורת גם מעניינות, בתחילת החודשיים רויטרס ובלומברג ו WSJ ועוד רבים, כולם היו צועקים: "HKMA הדפיסה ככה וככה !", אחרי מספר שבועות נותרו רק בלומברג ורויטרס, אחרי זמן נוסף רק רויטרס, ועל ההדפסה שהיתה אתמול (17.12.2012) אף אחד לא כתב.

מעניין לראות שבתוך תקופה של 16 חודשים, מספטמבר 2008 ועד דצמבר 2009, בסיס הכסף עלה פי שלושה. קצב ההדפסה כעת הוא באותו קצב שהיה אז, רק שאנו חודשיים לתוך תקופת ההדפסה אז בגרף רואים רק קצה תלול קצר.

לדעתי ה PEG יספוג חבטות רציניות בשנה הבאה.

4 thoughts on “בסיס הכסף בהונג קונג

  1. ירון

    למה לדעתך זה לא מצב בר קיימא. ההונג קונגים ידפיסו וידפיסו וידפיסו. אין סיבה שיעצרו. אם תהיה נחיתה קשה יהיה מיתון ואז האינפלציה תדעך ובטח לא תהיה סיבה להפסיק להדפיס.

    Reply
  2. Amir

    היי אסף, גם אני נתקלתי בבאג דומה בבלוג הוורדפרס שלי ואחרי שעות של בדיקות מסתבר כי הבעיה היא בשרת המארח את האתר -זאת אומרת החברה החליטה להשתמש באבטחה גבוה יותר ולכן הבעיה בעדכון תמונות וכן בסימני תווים מיוחדים
    בדוק זאת מול ספק המארח שלך

    מקווה שעזרתי

    Reply
  3. Yaniv.U

    מעניין… יש קישור לנתונים על כמות הכסף? לא בטוח שאני משתמש במושג הנכון אבל הכוונה היא לכמה כסף נוצר מבסיס הכסף הזה אחרי שהוא נכנס לבנקים ומקבל אפקט של מכפיל…

    Reply
  4. Assaf Nathan Post author

    יש ויש. כמות הכסף או M3 בשפת הכלכלנים נמצאת גם ב HKMA. תסתכל באתר שלהם, זה תחת סטטיסטיקות. יש שם כל מה שתרצה.

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *