בדיקת מצב – הוורנטים של וולס פארגו

By | 16/03/2013

לפני ארבעה חודשים לערך כתבתי פוסט טכני על הוורנטים של וולס. ניסיתי לחשב היכן הם יהיו כאשר המניה תהיה ב $45. באותו זמן גרסתי שכאשר המניה של וולס פארגו תגיע ל- $45, מחיר הוורנט יהיה בערך באיזור $15, תוך שימוש באמצעים אמפיריים.

בואו נעשה בדיקת מצב אמפירית:

באותו תאריך (26.11.2012) המניה נסחרה בשער של $32.9. הוורנט נסחר בשער של $9.37.

נכון לאתמול – שערי הסגירה הם $38.2 ו- $12.57 בהתאמה, או תשואה של 16.1% למניה ו 34.2% לוורנט.

אפשר לראות שתשואת הוורנט היתה פי 2.12 מתשואת המניה. נניח עתה שתשואת הוורנט תמשיך להיות פי 2.12 מתשואת המניה (מייד אסביר מדוע זה לא בדיוק כך). נניח שהמניה של וולס תגיע ל- $45 למניה בחודשים הקרובים, כפי שאנו סוברים, כלומר תשואה של 17.8% במניה. אם התשואה של הוורנט תהיה פי 2.12, הוורנט יעלה בערך 37.7%. נניח שהוורנט יעלה 38% וכך נהיה "בצד הבטוח". מכאן שהוורנט יהיה לכל היותר במחיר $17.4, לא מאוד רחוק מהיכן שחזיתי אז.

עתה אסביר מדוע לדעתי, בעתיד, התשואה של הוורנט לא תהיה פי 2.12 מתשואת המניה, כפי שהיה בארבעת החודשים האחרונים, אלא פחות: היות והוורנט עתה עמוק בכסף, התשואה שלו ביחס למניה תרד. קל לראות זאת בעזרת דוגמא: אם למשל וולס היתה בשער של $100 למניה, הוורנט היה שווה בערך $66. אם המניה היתה עולה ב 10%, כלומר ל $110, הוורנט היה עולה בערך ל $76, או תשואה של 10% למניה אל מול 15% לוורנט, פי 1.5 ולא פי 2. ככל שהוורנט נכנס עמוק יותר לכסף, כך התשואה שלו תלך ותתקרב לתשואה של המניה.

מכאן, כאשר המניה תהיה ב $45, נניח השנה או שנה הבאה, הוורנט יהיה לכל היותר ב $17.4. לדעתי ישנה סבירות גבוהה שהוא יסחר בפחות מ $17, ניאלץ להמתין ולראות. כמובן שהזמן עובד כאן נגד מחזיקי הוורנט וככל שיקח יותר זמן לוולס להגיע ל $45 למניה כך המחיר של $17 יהיה אופטימי יותר ויותר עבור הוורנט.

כמובן שאם מחזיקים לטווח שבו וולס תגיע לאיזור של $60 ומעלה החישוב להלן פחות משנה, אך כפי שנוכחתי לדעת, הרבה מאוד משקיעים מצפים שהוורנט יכפיל את עצמו אם וולס תגיע ל- $45 ולדעתי נכונה להם אכזבה.

גילוי נאות: אני ושותפי בשותפויות עדן אותן אני מנהל מחזיקים בוורנטים של וולס פארגו. אינני יועץ השקעות. פטור מאחריות.

3 thoughts on “בדיקת מצב – הוורנטים של וולס פארגו

  1. ValSeek

    והמציאות מראה שצדקת.

    האזנתי לשיחת הועידה האחרונה, ומשהו שאל שם שאלה שגילתה לי משהו שלא חשבתי עליו:
    ברור שכשהריביות יעלו המרווחים יעלו אתם ולכן הרווחים יגדלו, מה שלא חשבתי עליו זה שברגע שמתחילה העלייה בריבית, קיים הפרש בין הזמן שבו הבנק מנצל את העלייה (מיידי) לבין הזמן שבו הלקוחות מנצלים את הזמן ועוברים לפקדונות ותוכניות חסכון.
    צריך לבדוק נתונים הסטוריים, אבל יש מצב שיש פה בוננזה אמיתית, שהרי הלקוחות לא ימהרו לפעול במיוחד כשבהתחלה הריביות ישארו נמוכות
    ממש כסף על הרצפה!

    כמה רווחים יגזרו מזה לוולאס – קשה לי להעריך בגלל הגורם האנושי ובגלל שלא ידוע קצת השינוי בריבית
    אבל עם הפקדונות הגדולים שיש בוואס זה יכול להיות משהו משמעותי

    Reply
  2. ValSeek

    It has begun

    מניות הבנקים מתחילות לתמחר העלאת ריבית בשנה הבאה
    זה מוזר מדוע זה לא קרה אתמול, כשראיתי את ההתראה מבלומברג של הפד הייתי בטוח שזה יקרה באופן מיידי, אבל זה קרה רק היום.

    Reply
  3. אבישי

    כן זה התקדם יפה לאחרונה V

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *