הביצים של אולג – הירידה תימשך?

By | 07/04/2013

זוכרים את הביצים של אולג (אוונגרדקו)?

דיברתי עם הרבה משקיעים על החברה הזו. הרבה מהם (כולל אנחנו) מפחדים מהעובדה שהחברה ממוקמת באוקראינה.

רצה הגורל ותראו – מאז שכתבתי עליה היא ירדה מאיזור 12$ ל7.7$, ירידה של 35%! ומה השתנה בעסק? הממ… שום דבר מיוחד. החברה אמנם האטה את הצמיחה שלה, אך היא מאוד זולה.

הנה מייל שכתבתי לשותפים שלי לפני כמה ימים:

מפריע לי שיש האטה משמעותית בגידול. בטח נראה פיצוי כשהם יגמרו את המתקן החדש.
כמו תמיד, חלק משמעותי מהרווח תלוי בשיערוך מחדש של נכסים ביולוגיים ושל טיפול מיוחד של VAT. רוב הגדילה השנה הגיעה מעליית מחירים (אינפלציה מישהו אמר?).
בנוסף, החברה לא משלמת מס כלל השנה.
אז מה קיבלנו? חברה שלא רק לא משלמת מס, אלא מקבלת מס (החזרי VAT).
יש חוב של נטו של 150, לעומת שנה שעברה – 80.
בואו לרגע נעשה ניסוי – נוריד את שיערוך העופות ונוריד את הטבת המס, ונחיל מס של 20% על החברה (לפי מה שבקדתי, מס החברות באוקראינה הוא 19%, כאשר חברות ביטוח וחברות חקלאיות מקבלות הנחה במס).
לגבי פחת – אקח את הפחת הנוכחי כמו שהוא כי ההשקעה בקפקס אמורה להפסיק השנה.
מתקבל רווח מתואם לפני מס של 155 מיליון דולר ואחרי מס של 125 מיליון דולר – או מכפיל 4. לא מאוד נוצץ, לחברה באוקראינה. יש כאלה גם בהונג קונג.
בשנה שעברה, 2011, אותו תרגיל היה נותן רווח של 110, גידול של 13% בין 2011 ל 2012.
כמובן שזהו מקרה סופר מחמיר – זה מניח שהחברה תחל לשלם מס, והטבת ה VAT תופסק, וזה מניח שאין ערך לגידול בflock של העופות, אבל זה מראה על כוח הרווח של החברה.
כמובן שבתנאים הנוכחיים מקבלים חברה במכפיל קצת פחות מ 3, אם מתאמים רק לעופות, שזה כבר יותר מעניין. גם אם נוסיף 150 בכדי לקבל EV נקבל מכפיל נמוך של פחות מ 3 על תפעולי.
אז למה היא ירדה 35%? שתי סיבות:
  1. מישהו אמר – שפעת העופות? כשיש לך 30 מיליון תרנגולות בתנאים קשים – שפעת העופות זה משהו מפחיד (אבל יש ביטוח…).
  2. מישהו אמר – קפריסין? איך לא – החברה של אולג, כמו של כל האוליגרכים ברוסיה/אוקראינה שרוצים לא לשלם מס – רשומה בקפריסין ! למרות שאין לחברה פקדונות בקפריסין, השוק העניש את החברה והוריד את המניה בחדות.

 

אני חייב לומר שמגרדות לי הידיים לקנות, נתי ויניב עומדים בדעתם לגבי הגיאוגרפיה הבעייתית. המבחן האמיתי של ההנהלה יהיה במהלך השנה הנוכחית ובתחילת השנה הבאה, אז תיגמר ההשקעה בנכסים קבועים ושם החברה הזו תתחיל להדפיס כסף – נראה אם ההנהלה יודעת מה לעשות עם כסף כשהגדילה נעצרת. אני כמעט בטוח שהחברה הזו תעלה 100% בשנתיים הקרובות.

גילוי נאות: אין פוזיציה. נא לקרוא את הפטור מאחריות.

6 thoughts on “הביצים של אולג – הירידה תימשך?

  1. Amir

    אסף,
    מה התכניות שלך לסוף החודש?

    Between June 27 and 29, 2013 AVANGARDCO IPL will hold a two-day site visit which will allow all interested investors to take a tour of select assets owned by Ukrlandfarming PLC and AVANGARDCO IPL.

    Reply
  2. Amir

    השלמה לתגובה הקודמת, השמטתי כמה פרטים חשובים על הטיול:

    During the visit, the management teams of Ukrlandfarming PLC and AVANGARDCO IPL will provide detailed presentations for attendees to gain a better insight into its operations and strategy, as well as answer any questions.

    Our business agenda will culminate with a dinner hosted by the Board of Directors to celebrate the occasion of Avangard's 10th anniversary.

    If you wish to hear more about this upcoming site visit or would like to attend please contact FTI Consulting Avangard@fticonsulting.com.

    Reply
  3. doron

    המחיר כרגע עומד על 2.05!?!?
    מטורף לגמרי מה שהולך בשוק ההון האוקראיני והרוסי.
    מכפיל רווח של 1.

    אני ממשיך לעקוב.

    Reply
  4. אסף ג

    יש מצב שאת הסלמונלה קיבלנו מאולג?

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *