הרהורים בעבר ועדכונים מההווה – הטעויות של 4 השנים האחרונות

By | 13/11/2014

הווה

מזמן לא כתבתי על נושא חדש או השקעה חדשה בבלוג. זה לא שאין, ההפך הוא הנכון. יש המון, המון השקעות חדשות וב 2014 אני יכול לומר בפה מלא שזו אחת השנים שלמדתי בה הכי הרבה תחומים חדשים. עם זאת לא פעם אני מעדיף לא לכתוב על השקעות כאלה ואחרות, גם מתוך עצלנות אבל גם בכדי להמנע מניגודי אינטרסים כאלה ואחרים. לא פעם המניות שאנו אוספים הן קטנות מאוד ואני מפחד מהשפעה על השער, אנו גם מעדיפים לשמור על יתרון מסויים לשותפים בקרן שלנו- בכל אופן אלו לא פעם ניתוחים שעלו לנו בהרבה יזע ולא פעם גם בהרבה כסף. עם זאת אני חושב שאשחרר את הרסן מעט בשבועות הקרובים, אז ניתן לצפות לראות כמה השקעות חדשות ואולי אפילו כמה סיפורים מהטיול שלנו לאמריקה, לפני 6 חודשים. אנו כבר חושבים על טיול כזה גם בשנה הבאה – באפט נחמד בשביל הקוריוז, אך מסתבר שיש לא מעט ערך בביקורים האלה בסיורים שאנו מבצעים לאחר מכן.

עבר

סוף 2014 מגיע אוטוטו. בסוף השנה הזו ותחילת השנה הבאה ימלאו 4 שנים להשקעה בוורנטים של וולס פארגו. אני חושב שלאור יום הולדת 4 כדאי קצת לעשות חושבים.

יצא לי לגלוש לשנת 2011, השנה בה רכשתי את הוורנטים לראשונה. זו היתה שנה מאוד תנודתית עבור וולס פארגו – היא פתחה את השנה סביב 31 דולר למניה, במהלך השנה התרסקה כל הדרך לסביב 23 דולר למניה ואז המריאה לקראת סוף השנה לאיזור 28 דולר למניה. רכשתי את הוורנטים של וולס פארגו דאז במחירים של 9 דולר למניה וגם ב 10 דולר למניה. בדקתי וראיתי שבחודש בודד, הוורנטים הגיעו לסביבה של 7 דולר למניה – ספטמבר 2011, אבל רוב השנה הוורנטים היו צפונית מהמחיר הזה ונעו בין 8.5 ל 10 דולר.

היות וגם הקוראים של הבלוג הזה שקנו גם כן ב 2011 לא תפסו פיקים חיוביים או שליליים, אני מתאר לי שרוב האנשים שקנו את הוורנט קנו אותו סביב המחירים שאני קניתי. למשל – גם עדו מרוז בזמנו קנה את הוורנטים במחירים האלה. גם אני הוספתי לוורנטים במחירים של 7 דולר למניה, אבל רק הוספתי – בסיס הקניה שלי ב 2011 הוא סביב 9 דולר.

גרף מניית וולס פארגו ב 2011

גרף מניית וולס פארגו ב 2011

נעשה סימולציה. נניח קנינו את הוורנטים ואת המניות לאחר אוגוסט 2011, שם וולס התרסקה. נניח שמחיר הקניה הממוצע שלנו הוא 8.5 – הממוצע של הוורנט בתקופה הזו. נניח שקנינו את המניה ב 24.5 – ממוצע המניה בתקופה הזו.

כיום, המניה ב 53.5 – תשואה של כמעט 120%, אך בואו לא נשכח שגם קיבלנו דיבידנדים בדרך – סך של 3.62 דולר בדיבידנדים מאז, או עוד 15% לתשואה – סה"כ 135% תשואה.

במקרה של הוורנט, נניח שקנינו אותו ב 8.5 (ומעטים מאוד אלה מביננו שהצליחו למצע מטה ל 8.5). כיום, כאשר הוורנט במחיר של 20.5, אנו עומדים על 141% תשואה. אם קניתם אותו ב 9 דולר וקצת, כמוני, התשואה שלכם היא רק 128%.

כל הברדק הזה עם הוורנטים, ותחת הנחות אופטימיות קיבלנו רק 6% תשואה עודפת?? וזה רק אם היינו מתזמני שוק טובים? במקרה שלי אפילו קיבלתי תשואה נמוכה מאשר במניה!

היה עדיף לי להחזיק את המניה !

עבור הסיכון של אחזקה במכשיר נגזר הייתי מצפה לפחות לתשואה עודפת משמעותית, לא להדבקה של הפער!

ערך זמן והבעייתיות שבו

ההשוואה כיום היא מאוד מוטה לכוון המניה מכיוון שבימים האחרונים ערך הזמן של הוורנטים כמעט ונעלם. בעבר ערך הזמן היה 2-3 דולר, כיום הוא פחות מדולר. היות ומחיר הבסיס שלנו בקניה היה רק 9 דולר, מדובר על 22-33% תשואה נוספת. עם זאת, כמובן שזוהי לא הצדקה לכך.

לא מזמן כתבתי שלא הייתי קונה את הוורנט של BAC כי אני לא רואה אפסייד משמעותי מעל המניה. זאת מאותה הסיבה –  ערך הזמן. ככל שאופציה נכנסת עמוק יותר לכסף, ערך הזמן שלה מתאפס. זו רוח נגדית חזקה מאוד למשקיעים בנגזרים – כתבתי על זה בעבר (כאן וכאן).

עם זאת, הוורנטים של וולס אינם מכשיר רגיל – הם עוברים התאמה לדיבידנדים שמעל 34 סנט, אבל כבר במועד הקניה יכולתי לחשב שההתאמה כולה לא תעלה אל מעל 2.5% לסטרייק ו 2.5% למספר המניות ולכן לא מצדיקה פרמיה גדולה מאוד.

לשם המחשה – כדי שההתאמה הכללית תהיה 2.5% לסטרייק ולמספר המניות, ובהנחה שמחיר המניה הוא כיום 55 דולר וישאר כך עד 2018, צריך 2.5% מתוך 55  או 137 סנט עודפים מעל 34 סנט רבעוני. אם יש 4 שנים לפקיעה ו 16 חלוקות דיבים, צריך שהדיבידנד הממוצע עד לפקיעה יהיה 42 סנט. זה אפשרי, אבל זה נותן רק 2.5% התאמה בכל כוון. ל 5% התאמה צריך כבר דיבידנד ממוצע של 51 סנט עד לפקיעה וזה כבר לא יקרה. שימו לב שגם אם הדיבידנדים הרבעוניים האחרונים, אלה שתחלק וולס ב 2018 לקראת הפקיעה, יהיו 60 סנט, לא בטוח שזה יספיק להתאמה של 5% – כי מדובר על ממוצע. כמו כן הנחנו שמחיר המניה לא עולה (עליה של מחיר המניה גורמת לירידה בתשואת הדיבידנד שגורמת להתאמה קטנה יותר). מכאן שההתאמה לא תעלה על 5% בכל כוון וכנראה תהיה באיזור של 2.5%, לא מאוד משמעותי.

אם נעמיק אפילו עוד ונהיה עוד יותר אופטימיים, נניח שבפקיעה מחיר המניה הוא 80 דולר. נניח שההתאמה היא באמת 2.5% (לא הגיוני אם מחיר המניה הוא 80 דולר, אבל ניחא, נניח שהוא היה 55 דולר וקפץ בפקיעה ל 80). מכאן שבגלל שמאחורי כל וורנט יש 1.025 מניות ומכיוו שהסטרייק ירד ל 33.18, נקבל 48.82 דולר מתואם, במקום 45.99 לא מתואם, הפרש של 2.83 דולר, לא רווח אדיר ולכן לא מצדיק פרמיה אדירה.

למה זה קרה?

בעבר, קניתי בשבריר קטן מהתיק ליפים רחוקים על גולדמן זאקס ועשיתי יותר מפי 12 על הכסף בתוך פחות משנה. גולדמן היתה ב 90 וקניתי אופציות ל 150 דולר. אז למה שם זה עבד? הרי גם שם שילמתי 100% ערך זמן.

הסיבה לכך היא גודל ערך הזמן ביחס למניה וביחס לסטרייק. במקרה של גולדמן, שילמתי בערך דולר על האופציות האלה בזמן שגולדמן היתה ב 90 דולר. האופציה היתה רחוקה מאוד מהכסף. ידעתי שגולדמן תגיע לשם (כי שם היה ערך הספרים) – וכשהיא התקרבה מכרתי הכל. ערך הזמן היה קטן מאוד ביחס למניה וביחס לסטרייק. במקרה של הוורנט, שילמתי הרבה הרבה יותר:

סטרייקמחיר המניה בקניהערך זמן כחלק מהמניהערך זמן כחלק מהסטרייק
גולדמן זאקס150901.1%0.67%
וולס פארגו34.012438%26.5%

מסקנות

1. לדעתי, ההשקעה בוורנטים של וולס פארגו, במבט לאחור, היתה שגיאה. כבר במועד הקניה חישבתי שההתאמות הן מכשיר נהדר אבל כנראה לא יזיזו את המחוג המון בגלל הרף הרבעוני הגבוה (ב BAC זה סיפור אחר, כי שם רוב הדיב הולך להתאמה). בעתיד, כשאוכל להשקיע במכשיר ממונף כמו וורנט, גם אם יספק לי מרווח בטחון מספיק – אסתכל במבט חודרני על הפרמיה שרוצים שאשלם. ערך הזמן צריך להיות קטן מאוד ביחס למחיר המניה וקטן מאוד ביחס לסטרייק. לעיתים, במקום לקנות וורנט עם ערך זמן שמן ולקבל רוח נגדית וסיכון של זמן פקיעה, עדיף לקנות את המניה וזהו. הרבה פחות מסוכן. לאגרסיביים שביננו, אפשר לקנות את המניה עם מינוף קל, של נניח 10-15%. רק כאשר הוורנט נכנס עמוק מאוד לכסף ואין כמעט ערך זמן אפשר לשקול להחליף.

2. עם זאת, העובדה שהשקעה בוורנטים בעבר היתה כנראה לא מהלך מאוד חכם, זה לא אומר שזה כך גם במבט קדימה. כיום אין כמעט ערך זמן בוורנטים – ערך הזמן הוא שבריר מהמניה ומהסטרייק, ובה בעת נשארו כמעט 4 שנים לפקיעה. אם נתבונן ב JPM למשל, שהיא הרבה יותר זולה מ WFC – שם כל אפקט המינוף של הוורנט יורגש ויודגש. אם המניה תכפיל את עצמה ב 4 השנים הקרובות, שזה אפשרי מאוד במקרה של JPM, הוורנט יתן הרבה, הרבה הרבה יותר מ 100%, כנראה באיזור של 300%.

3. אמנם לדעתי עשיתי טעות, אך צריך לשים דברים בפרופורציה – הטעות היא "איך הייתי יכול להכפיל את הכסף באופן בטוח יותר", ולא טעות שגרמה להפסד. אני מאחל לי ולכל הקוראים שהטעויות שלכם יהיו שתכעסו על עצמכם שהכפלתם ושילשתם את הכסף אבל לא בדיוק בדרך שרציתם.

 

גילוי נאות: השקעה בנגזרים מסוכנת מאוד ויכולה לגרום לאובדן כל ההשקעה. יש לי אחזקה בכל הניירות המוזכרים. יש להתייעץ עם מומחה לפני כל פעולה פיננסית. יש לקרוא הפטור מאחריות.

 

20 thoughts on “הרהורים בעבר ועדכונים מההווה – הטעויות של 4 השנים האחרונות

  1. מולי

    אסף, אתה בטוח שזה ירידה פרמננטית בערך הזמן?
    לעומת ה-$0.98 אתמול, ב-31/10 ערך הזמן היה $2.41, ב-30/9 היה $2.18. שינוי כזה מהותי תוך שבועיים, נראה לי כמו עיוות יותר מאשר ירידה אמיתית בערך של הזמן מכאן והלאה (אם כי בטוח יש כזה).

    Reply
    1. אסף נתן Post author

      מולי – אין לי מושג אם זה פרמננטי או לא. לפי השוואה לקולים ערך הזמן צריך להיות גבוה יותר כנראה.
      אבל כפי שכתבתי בפוסט – עוד 2-3 דולר לערך הזמן היו מוסיפים נניח 20-30 אחוז לתשואה, אני לא חושב שזה ישנה את התמונה משמעותית, לפחות בעיני.
      אם לפני 4 שנים היית אומר לי במניה תעשה 135% ובוורנט תעשה 155% הייתי הולך על המניה.
      אולי עכשיו זה הזמן להחליף.

      Reply
  2. ariel

    תודה על הניתוח המעולה
    מעכשיו התשואה על הוורנט תהיה בערך כפול מהמניה. האםזה שווה את הסיכון של איבוד כלל ההשקעה עקב איזו קטסטרופה בתיזמון לא נכון? דאעקשץץ פוטין.. לא חסר. כמובן זה תמיד החלטה אישית.
    לעיתים ניתן באותו מחיר או פחות לקחת אופציות לטווח שהנה ולגלגל אותם כל פעם שיוצאות אופציות לשנה קדימה וכך לפצל את הסיכון.
    לדוגמא לוולס יש אופציה ל JAN 2017 ב מחיר $2.90 ל 60$ ו חצי מהזמן שנשאר לוורנט . כך שאם אנו יושבים על הוורנט בתקווה לפחות ל 65 אפשר לפצל סיכון
    האם בדקת את הוורנטים שך AIG? יש פרמיה גדולה אך שם יש התאמה מאוד חזקה מצד המחיר ובנוסף מכמות המניות ו6 שנים לפקיעה (יכול להכל איזו קטסטרופה באמצע). ברקוביץ מחזיק בכשליש מהוורנטים בשוק וההמניה נסחרת ב כ7- אחוז מ BOOK VALUE

    Reply
  3. מיקי

    שלום אסף,
    ניתוח השקעה בפרספקטיבה של שלוש שנים הוא תמיד חשוב והתובנות שהגעת אליהן מאוד מעניינות.
    רציתי להתייחס למסקנה שלך על ההחלטה בעבר והאם היא נכונה גם לעתיד בנקודת הזמן הנוכחית.
    ציינת כי אולי הגיע הזמן להחליף את הווארנטים של WFC במניה עצמה.
    לדעתי בנקודת הזמן הנוכחית הווארנט עדיף תחת ההנחות הבאות:
    1. לוולס פארגו "מגיע" מכפיל הון של 2 עם מחיר יעד של 66-70 דולר למניה בערך.
    2. "יקח" לוולס פארגו שנתיים בערך להגיע למחיר הזה.
    3. לא תהיה הגדלת דיבידנד משמעותית בשנתיים הקרובות. לשם הפשטות נניח תשואת דיבידנד של 2.5% לשנה למשך השנתיים הקרובות
    4. בעקבות סעיף 3 התאמת הסטרייק תהיה מינורית והסטרייק יישאר ברמתו הנוכחית של 34$ פלוס מינוס כמה סנטים.
    ההנחות נלקחות רק בשביל פשטות הדיון כאשר סביר להניח שהמספרים זזים קצת ימינה או שמאלה אם צוללים לעומק.

    על פי ההנחות האלה התשואה למי שקונה את המניה היום היא 23-31 אחוזים. אם נוסיף את תשואת הדיבידנד (5% במצטבר לשנתיים) נקבל 28-36
    לעומת זאת מי שקונה את הווארנט היום (במחיר של 20.6) יראה תשואה של 55-74 אחוזים על ההשקעה וזאת בהנחה שערך הזמן של הווארנט יהיה אפס בעוד שנתיים.
    כלומר תשואה כפולה לווארנט יחסית למניה ואולי אפילו יותר.
    כמובן שאפשר להתווכח האם פוטנציאל תשואה של 55 אחוזים בשנתיים הוא השקעה ראויה, ואולי נכון יותר לחפש חברה אחרת ולשים עליה את הז'יטונים, אבל בוא נגביל את הדיון לווארנטים של וולס מול השקעה במניה עצמה.
    אשמח לשמוע התייחסות.

    Reply
  4. dror

    דרור
    ההנחות שלך הן 22-31 אחוז במניה כאילו זה בטוח הן מוטעות ולא פשוטות בכלל
    אתה מציב רק הנחות אם תרויח 20 אחוז או 50 אחוז
    קח בחשבון בנגזרים גם נשארים בלי כלום

    Reply
  5. מיקי

    דרור,
    בוודאי ששום דבר לא בטוח.
    ניסיתי לראות היכן אפשר למקסם את האפסייד בהנחה ויש כזה.

    Reply
  6. ג'וש

    העסק יותר פשוט מהמצטייר בפוסט:
    קנית אופצייה מחוץ לכסף otm – אתה ממונף ללמעלה אם עולה, ואם יורד מפסיד הפרמייה בלבד. בדוגמה שלך gs.
    קנית אופצייה עמוק בכסף itm – אתה פחות חשוף לסטיות תקן של האופצייה ולערך הזמן, אך אם יורד אתה מפסיד פרמייה אבסולוטית גבוהה יותר. בדוגמה שלך wfc.

    Reply
    1. אסף נתן Post author

      ג'וש, פספסת – כשקניתי את הוורנטים על WFC וגם כשקניתי את הליפים על GS שניהם היו מחוץ לכסף, מאוד מחוץ לכסף. נראה לי שלא קראת טוב את הפוסט.

      Reply
  7. אסא

    כרגיל, מעניין מאוד. אבל כנראה שהמסקנה שלי שונה משלך.
    הוורנטים של WFC תופסים חלק מכובד מהתיק שלי. אני לא מתכוון להחזיק חלק ניכר מהתיק שלי באופציות שמועד פקיעתן איננו ארוך. 4 שנים זה פחות או יותר המועד שבו זמן הפקיעה מתחיל להיחשב בעיני ל״לא ארוך״, שכן אם מחר בבוקר יתחיל משבר בשוק, לא בטוח שבסיומו יהיה למנייה מספיק זמן להתאושש ולהגיע למחירה הנוכחי תוך פרק זמן שלא יעלה על ארבע שנים מהיום. בקיצור, להעריך מה יהיה מחיר מנית WFC בעוד ארבע שנים מתחיל להיחשב בעיני לספקולציה ולא להשקעה. אחרים יגידו שההשקעה בוורנטים תהפוך לספקולציה במועד רחוק יותר, נניח שנה מהיום. אני לא מתווכח איתם. כל אחד והשקפתו הוא.
    לכן התחלתי במהלך של צמצום האחזקה בוורנט וקניית המניה.
    באופן פרדוקסלי, אם הכול יילך כפי שאני מעריך, בעוד ארבע שנים מניית WFC תעמוד על מחיר גבוה בהרבה ממחירה היום, ואני אפסיד תשואה גבוהה יותר שהייתי יכול לקבל על הוורנט. אבל בכל זאת אני לא אצטער על המהלך, שכן אסור להקצות חלק גדול מהתיק לספקולציה. זה מסוכן מדי וזו בעיני כבר לא השקעת ערך.

    Reply
    1. אסף נתן Post author

      אסא אתה צודק, ואין יום שאני לא חושב בכוון של הקטנת החשיפה לוורנטים. לדעתי היום הזה עוד לא הגיע, אך הוא מתקרב.

      Reply
  8. doron

    היי אסף,
    המחיר של WFC הוא 55.21
    המחיר של WFC-WT הוא 21.21
    ההפרש ביניהם הוא בדיוק מחיר הסטרייק. חשתי צורך לציין את הסימליות הזאת 🙂
    ממש מוזר שיש עוד כמעט 4 שנים לפקיעה והשוק לא נותן פרמייה לזמן בWFC-WT?
    כאילו אנחנו מקבלים את האופציה הארוכת טווח הזאת בחינם..
    עכשיו כל עליה של 1 אחוז במניה תיתן לנו עליה של 2.6 אחוז בוורנט! נשמע ממש טוב!
    (בהנחה שהשוק לא יתן פתאום פרמיה שלילית לוורנט)

    Reply
    1. אסף נתן Post author

      כן, זה די מפתיע שערך הזמן הוא אפס על אף שיש 4 שנים לפקיעה. אם הייתי יודע מה שאני יודע היום ב 2011, לא הייתי קונה את הוורנט וקונה אותו היום.
      כתבתי בעבר שערך הזמן אמור להיות סביב אפס, אך לא תיארתי לי שהוא יהיה ממש אפס. מעניין מה גרם לקריסה של ערך הזמן בחודשיים האחרונים.

      לא תיתכן פרמיה שלילית כי אפשר לממש את הוורנט בכל עת, ולכן פרמיה שלילית תגרור ארביטראז'. למען הדיוק אפשר לומר שלא תיתכן פרמיה שלילית מעבר לעמלות שכרוכות במימוש הוורנט (סנטים או חלקי סנטים).

      Reply
      1. אסף נתן Post author

        אגב, ערך הזמן הוא 1 סנט, כי הסטרייק של וולס הוא 34.01, עוד לא עבר תיקון מטה. תוכל לראות את זה כאן.
        הסטרייק של הוורנטים של JPM הוא 42.39 – כבר עבר תיקון מטה של 3 סנטים ולכן ערך הזמן שם הוא 21 סנט ושם המינוף הרבה יותר גבוה (והבנק גם הרבה הרבה יותר זול מוולס פארגו). כל 1% שינוי במניה יגרור (כמעט) 3.2% שינוי בוורנט.

        Reply
  9. doron

    טוב אסף צדקת ואני לא דייקתי ערך הזמן היה 1 סנט.
    ותודה על ההבהרה שאפשר לממש את הוורנט בכל עת.

    האמת אני מרגיש צורך לשתף.. אתמול בעבודה לפחות שעתיים כל מה שעשיתי זה לחשוב על הוורנטים ומה יקרה אם יבוא משבר וזה קצת הלחיץ אותי. אם הבוס היה מודע שחלק גדול מאותו היום אני מקדיש לוורנטים אז אני בטוח שהוא היה מאיים עלי למכור את הוורנטים או שהוא מפטר אותי 🙂

    אתה לא מפחד שיבוא שוק דובי או לוויתן לונדוני ויפיל את המניות וירסק את הוורנטים?
    בכל זאת יש עוד פחות מ 4 שנים ולא בטוח שיהיה מספיק זה להתאוששות

    סתם הרגשתי צורך לשתף מה אני עושה בעבודה 🙂

    Reply
    1. אסף נתן Post author

      כן, כבר כתבתי תשובה דומה למיכאל בפוסט הזה. הנה בתמצות:

      מיכאל – לדעתי מרווח הבטחון במכשיר נגזר חייב להיות פונקציה של העומק שלו בכסף, הזמן לפקיעה, המחיר שלו ביחס למחיר הפנימי והמחיר של הנכס הנגזר.

      אני חושב שככל שהזמן מתקצר טווח הבטחון מצטמצם. עם זאת ככל שהוורנט נכנס יותר לכסף כך מרווח הבטחון לכוון המניה גדל. הרי תסכים איתי שוורנט בסטרייק 1 דולר לעוד 4 שנים שקול לחלוטין למניה, פשוט אין הבדל. וורנט בסטרייק 1 דולר לעוד חודש גם שקול למניה. כך שתוכל לראות שיש הרבה גורמים שמשפיעים על "מרווח הבטחון" בהשקעה הזו. ככל שהוורנט נכנס יותר לכסף וככל שאין לו ערך זמן – הוא שקול יותר למניה. כיום שאין ערך זמן, מבחינתי הוורנט מציע מינוף ותו לא, ואפילו יותר מזה – הוא מגן עלי. כי בדרך למעלה הוא יעלה כמו המניה (בגלל ארביטראז'), אבל בדרך למטה הוא לא ירד כמו המניה, כי ערך הזמן "יתנפח" שוב. אם למשל וולס תרד חזרה ל 34 דולר, הוורנט לא יהיה שווה אפס. הוא כנראה יהיה שווה 10 דולר. כך שאם המניה תרד 40%, אני אפסיד 52% בוורנט, ממש לא טוב אבל רחוק מקטסטרופה. אם זה יקרה קרוב מאוד לפקיעה, תמיד אפשר לעבור חזרה למניה ולתבל את ההשקעה יחד עם "קולים"…

      מה שכן, ככל שהזמן לפקיעה מתקצר, פחות אפשר לסמוך על "התנפחות" ערך הזמן שתגן עלינו מפני ירידות. אין ספק שהוורנט הוא מכשיר ממונף וככל שהזמן מתקצר הוא דומה יותר לאופציה מאשר למניה.

      בכל מקרה, לדעתי 4 שנים זה די והותר למשבר והתאוששות. הלוויתן הלונדוני, אגב, שהוריד את ג'יי פי מורגן לסביב 30 דולר, היה רק לפני שנתיים וחצי. מאז ג'יי פי מורגן עלתה כמעט 100%.

      גילוי נאות: יש לי פוזיציה בוורנטים, הם מכשירים מאוד מסוכנים, ממונפים, ואפשר לאבד את כל ההשקעה – יש להתייעץ במומחה לפני כל פעולה!! אין לראות בתגובתי ייעוץ, אינני יועץ! פטור מאחריות

      Reply
  10. דניאל

    דורון,

    הוורונט לא משלם את הדיוידנד (יש רק תיאום קטן) אז אתה צריך לחשב את העלות הזאת. אז נגיד אם הקומון משלם 2.6% עכשיו אז זה "עלות נסתרת" של הוורנט לשנה (פחות השינוי הקטן לסטרייק והכמות).

    תזכור גם שהריבית עדיין מאוד נמוכה אז עדיין אפשר לקבל מינוף חלופי זול.

    בנקודה הנוכחית שהוא כבר עמוק בכסף גם לו וגם לליפים יש יתרונות שונים, תלוי מה אתה צריך.

    Reply
  11. דניאל

    דורון,

    ד"א ליפ 2017 סטרייק 35 נמכר לאחרונה ב 19.97

    Reply
  12. דניאל

    "אבל בדרך למטה הוא לא ירד כמו המניה, כי ערך הזמן "יתנפח" שוב. אם למשל וולס תרד חזרה ל 34 דולר, הוורנט לא יהיה שווה אפס. הוא כנראה יהיה שווה 10 דולר."

    ערך הזמן לא "מתנפח" בחזרה. אם הנפילה תהיה מהירה מאוד, כלומר וולטייל אז הוולטיות המשתמעת תעלה משמעותית בהנחה שהיא לא היתה גבוהה מלכתחילה. אם הקומון ירד לאט הוולטיליות לא תהיה גבוה.

    Reply
    1. אסף נתן Post author

      דניאל לדעתי אתה טועה. גם אם המניה תרד לאט לאט ל34 דולר ערך הזמן יתנפח חזרה. תוכל לראות את זה עכשיו- אופציה בכסף לשנתיים עולה בערך 6 דולר. אם המניה תרד לאט לאט ל 34, קול 34 שכיום הוא עמוק בכסף ואין לו ערך זמן, יקבל ערך זמן- שהרי הוא לא יהיה שווה אפס- הוא יחשב אופציה בכסף שוב.

      אפשר היה לראות זאת לפני שבוע וגם בתחילת אוקטובר- המניות של הבנקים ירדו סביב 12%, אבל הוורנטים לא ירדו 30%- הפרמיה של ערך הזמן התנפחה.

      זה תמיד ככה – כאשר אופציה מתקרבת לכסף ערך הזמן שלה עולה, בין אם מתקרבת לאט ובין אם מהר. המהירות משפיעה על גובה הפרמיה, לא על קיומה.

      Reply
  13. דניאל

    אסף, ומה היה ה VIX באותו הזמן? אתה מדבר על ה skew?

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *