ניהול תיק על פני מספר חשבונות – איך עושים את זה? (אפיקומן מאוחר)

By | 20/04/2014

התיק שלכם גדל ועתה הוא פרוש על פני מספר חשבונות. החשבון של האשה, החשבון המשותף, החשבון האישי, שני חשבונות IRA לפחות, ואללה איסתור איך מנהלים את זה?

מסתבר שזה לא פשוט כלל. יותר מכך, זה עשוי לגרום לטעויות. לפני כמה חודשים הייתי בטוח שאחוז מסויים מהתיק שלי נמצא בנאוי וגיליתי שיש לי פחות ממה שחשבתי בעקבות טעות חישוב שלי. הרמתי את הכפפה ויצרתי בגוגל דוקס כלי בסיסי שמגשר על כל הבעיות בניהול החשבונות – כלי שאדיש לחשבונות, אדיש למטבעות, אדיש לבורסות ומראה במכה אחת את כל התיק. לפני כמה ימים אלעד חנניה שלח לי מייל ושאל אותי איך אני מנהל את התיק לאור ריבוי החשבונות. שלחתי לו לינק לכלי הבסיסי שיצרתי. אלעד התלהב, אש התיכנות שקצת כבתה בו מאז שהחל להתעסק רק בהשקעות התעוררה והוא הכניס רעיונות חדשים, ושיפר את הכלי משמעותית. לפני כמה ימים המשכנו לעבוד עליו יחד והשלמנו אותו. יצרנו, לדעתי, את הכלי הכי שימושי שיכול להיות בניהול תיק הפרוש ע"פ כמה חשבונות, כלי שמאוד מאוד קל לנהל אותו ויכול להתאים גם למי שלא מכיר אקסל כמעט בכלל.

איך עובדים איתו?

בתחילה, כל שיש לעדכן הוא את רשימת הטיקרים ביאהו של המניות שבתיק שלכם (כן כן, גם לישראליות יש טיקר ביאהו, תתפלאו, מסתבר שאין מניה בגלובוס שאין לה טיקר ביאהו), את מספר המניות שיש בכל חשבון, לשנות את שמות החשבונות לשמות שתזהו ("החשבון של האישה", "קרן השתלמות 1", "חשבון בבנק לאומי") ולכתוב את המטבע שבו נסחרת כל מניה. כל שאר המידע מוצג בזמן אמת (טוב נו מתעדכן כל 10 דקות). הכלי מבוסס אך ורק על האקסל של גוגל ואינו משתמש ב Javascript כדי שאפשר יהיה לפתוח אותו מכל מכשיר – אייפון, טאבלט, אנדרואיד וכמובן – מחשב רגיל.

שימוש ותחזוקה

כדי להשתמש בכלי, פתחו את הלינק אליו. אתם תגיעו לעותק המאסטר שאני ואלעד נעדכן מידי פעם לפעם, אם נרצה (כרגע הגרסא היא 1.0. אם נוסיף אלמנטים, מספר הגרסא יעלה לנוחותכם). עותק  המאסטר מוגן מכתיבה. לכו לתפריט "file" ולחצו על "make a copy" כדי ליצור עותק פרטי שניתן לשנות אותו באיזור העבודה שלכם.

כשמוכרים או קונים מניות, כל שיש לעשות הוא לעדכן את מספר המניות בחשבון המתאים ולעדכן את המזומן במטבע המתאים (השדות הכתומים). אם זו מניה שלא קיימת, יש להוסיף שורה עבורה. בשורה הזו צריך לעדכן רק את הטיקר ואת המטבע, זהו. "איזור העבודה" או האיזור שישתנה באופן ידני בעבודה השוטפת הוא האיזור הכתום. כל השאר (טיקר, מטבע) משתנים רק בכניסת מניה לתיק ולכן אינם משתנים באופן שוטף.

אם מספר השורות לא מספיק למספר המניות שלכם, הוסיפו שורה איפה שתרצו בטבלה, גררו את כל הנוסחאות, ורשמו את הטיקר של המניה החדשה וכמה מניות יש בכל חשבון. כל שאר השדות מתעדכנים לבד.

אם תרצו להוסיף חשבון, זה אך במעט קשה יותר מאשר להוסיף מניה ויצריך ידע מועט באקסל. אם אין לכם חמישה חשבונות, תוכלו להסתיר את העמודות הנוגעות להם, לא להכניס בהם ערכים או פשוט למחוק אותם.

תוכלו לסדר את התיק מהפוזיציה הגדולה לקטנה ביותר ע"י מיון פשוט של אקסל.

אם אתם מדברים בדולרים, תוכלו לשנות את מטבע הבסיס לדולר. אם אתם עובדים בשקלים, תוכלו לשנות לשקלים. אם אתם עובדים בריאל ברזילאי, דינר עירקי או יואן סיני – תוכלו לעבוד עם איזה מטבע שתרצו, בקליק אחד תוכלו לשנות את המטבע של התיק שלכם. הדיפולט הוא שקלים, כי אנו מדברים עברית וקונים לחם בשקלים.

הכלי תומך גם באיזון התיק – אם למשל במניה מסויימת יש לי 14% ואני רוצה להקטין אותה ל 10%, כל שעלי לעשות הוא להכניס 10% בשדות הורודים והאקסל אומר לי מה לעשות.

שימו לב שהתיק בעותק המסטר הוא סתם ערב רב של טיקרים שאספנו מרחבי הרשת שיראו דוגמא לצורה שבה מכניסים את הטיקר ואת המטבע.

לנוחות המשתמשים ב IRA בישראל שרוצים לציית למגבלה של עד 10% מהקרן במניה אחת, הוספנו שתי עמודות נסתרות עבור שני החשבונות האחרונים. העמודות האלה מודדות את אחוז האחזקה בתוך חשבון ה IRA עבור כל אחזקה. כדי לראות את העמודות, יש ללחוץ על החצים בצדדים בעמודות O עד T.

באגים ומה אין

הכלי אינו תומך:

  • בדיבידנדים
  • ספליטים
  • דמי ניהול

ועוד שינויים כאלה ואחרים שתיאלצו להכניס ידנית. עם זאת, היות והשינויים האלה קטנים או נדירים יחסית (ספליט) ולרוב משפיעים רק על המזומן, הם בטלים בשישים. עדיין כדאי לעדכן את כל הנתונים (בעיקר המזומנים…) אחת לתקופה, נניח אחת לחודש או רבעון.

קרדיט

אני ואלעד נודה לכם אם תשאירו את השורה הקטנה מתחת לטבלה שנותנת לנו קרדיט.

תהנו מהאפיקומן המאוחר מאיתנו, אנו מקווים שזה יעזור לכם לעשות כסף!

גילוי נאות: התיק בכלי הוא תיק לשם הדגמה. יתכן שלי או לאלעד או לשנינו אחזקה של חלק מהמניות או המכשירים הפיננסיים שבתיק כיום או בעתיד, אין להסתמך על התיק הזה בשום צורה פרט להדגמה להכנסת קלט לתבנית.

————————————————————

עריכה

היות וגוגל החליטו לשנות את המנגנון הפנימי שלהם ויאהו כבר לא עובד כמו פעם, נוצר מצב שצריך כל שניה לעדכן את הגיליון והוא ממש ממש איטי.

טרחתי ובניתי ושיתפתי גיליון שעובד רק על המנוע הפנימי של גוגל ו MarketWatch. אי אפשר להכניס שם וורנטים, אך פרט לכך הוא זהה בפונקציונליות לגיליון הקודם.

כמו כן הוספתי חלק נחמד שבו אפשר להוסיף תעודות סל בישראל.

הנה הלינק לFork החדש שעובד עם המנוע הפנימי של גוגל. עם הזמן נוסיף לו פונקציונליות.

53 thoughts on “ניהול תיק על פני מספר חשבונות – איך עושים את זה? (אפיקומן מאוחר)

  1. אלעד

    מקווה שהגיליון יהיה שימושי ויאפשר לכם לעשות "קצת" סדר בבלאגן

    חג שמח!
    אלעד

    Reply
  2. Assaf Nathan Post author

    בפסח תמיד עושים סדר -גם ארוחה וגם בבית (וגם בתיק…) 🙂

    Reply
  3. Mark

    אסף תודה,
    ממה שראיתי באמת כלי מעולה שאני בטוח שאשתמש בו
    פסח שמח וביקור פורא באוהמה

    Reply
  4. אורי

    מצוין! יש לי כלי די דומה שיצרתי בזמנו אבל זה נראה בנוי טוב יותר.
    חג שמח

    Reply
  5. אבישי

    רעיון פשוט ומבריק. תודה. כבר משתמש.
    רק שאלה, איך מאתרים בקלות טיקר של מניות בת"א (בכלל לא ידעתי שאפשר לראות ביאהו)
    נגיד הקרן המחקה של מגדל על ת"א 25

    Reply
    1. Assaf Nathan Post author

      אבישי – אין לי שמץ… אני יודע שיש טיקרים למניות ולמדדים. אם אני זוכר נכון יש איפשהו באתר של הבורסה את הטיקרים הלועזיים.

      Reply
  6. Mark

    אסף שאלה קטנה
    האם צריך לעדכן את שערי ההמרה של המטבעות בצורה ידנית?
    האם הכלי תומך בחשבונות פורקס?

    Reply
  7. אלעד

    אבישי, קרנות נאמנות ישראליות לא מופיעות ביאהו פיננס – רק מניות
    מארק, השערים כמו כל הנתונים בגיליון מתעדכנים בצורה אוטומטית
    אני בטוח שעם מעט התאמות בסיסיות תוכל להשתמש בגיליון גם לחשבונות פורקס

    אלעד

    Reply
  8. Assaf Nathan Post author

    מרק – לא צריך לעדכן את השערים ידנית, רק את המטבע של הנייר. אולי בעתיד נעשה את המטבע אוטומטי.

    בכל אופן כלל אצבע: אם יש נוסחא בתא, אל תעדכן אותו… אם אין נוסחא, תפקידך לעדכן אותו 🙂

    Reply
  9. אסא

    תודה רבה.
    ממה שאני חקרתי בעבר אין אף כלי (כולל לא יאהו) שמכיל את השערים של *כל* ניירות הערך בבורסה הישראלית. לכן לא מצאתי עד היום פתרון מספיק טוב לבעיה האמיתית שציינת. מה שעשיתי הוא לבנות אקסל פשוט שמאחד את כל החשבונות ללא כלי אוטומטי שמציין את השערים של ניירות הערך. כשאני רוצה לדעת את מצב התיק המאוחד אני פשוט מעתיק ידנית את השערים כפי שהם מופיעים בחשבונות השונים שלי. לצרכים שלי זה מספיק טוב, כי מצד אחד אין לי הרבה פעולות בשנה ומצד שני אין לי צורך יותר מדי פעמים בשנה לדעת מה מצב התיק המעודכן על השקל והאחוז המדויק של כל נייר ערך.

    Reply
  10. Idan

    כל הכבוד על היוזמה ועל השיתוף.

    אני הלכתי בצורה טיפה שונה שהיא יותר זום אאוט, לגבי איך נראות ההשקעות שלי. אין לי אוטומציה, מה אומר שהשיטה מתאימה לאנשים שעושים פחות פעולות בתיק, ויחד עם זה צריכים להבין איך נראה התיק באופן הוליסטי.

    בקיצור, עשיתי טבלת אקסל, ושם יש את הכספים שחסכנו (בתי השקעות, קרנות השתלמות, מניות שקיבלנו מהעבודה, כספים שחסכנו לילדות ונמצאים אצלנו).
    ליד כל סכום כזה, יש כמובן את ההשקעה באפיקים השונים, לדומגא, בקרן ההשתלמות המנייתית שלנו 70% מוקצה למניות, המניות שקיבלנו מהעבודה, נמצאות ב-100% מניות 🙂

    מצד שני, יש את ההוצאות הגדולות הצפויות, מחולקות לפי שנים.
    לדוגמא, הילדות צריכות את הכסף בעוד 15+ שנים, ולכן הן נמצאות ב-100% מניות, הוצאות גדולות על שיפוץ יהיו בטווח של 2-4 שנים, ולכן צריך הקצאה שם של 30% מניות, ו-70% אג"ח, ועוד הוצאות נוספות.
    אחרי זה, אני עושה ממוצע משוקלל של כל ההוצאות הצפויות, ומקבל את האחוז שאני אמור להחזיק במניות לפי מדיניות ההשקעה שבחרתי.

    כל רבעון בערך אני מעדכן את המספרים ידנית, ואז רואה האם ההקצאה היא נכונה או לא. בדרך כלל צריך לעשות תיקונים, ואז אני פשוט מוכר/קונה מאפיקים שונים.

    Reply
  11. עומרי ולורט

    סחתיין!

    שאלה של הדיוט – למעשה בגלל הקישור החי למניות לא היה ניתן לעשות זאת בגליון אקסל רגיל?
    כמה תכנות צריך לדעת בשביל ליצור דברים כאלה?

    Reply
  12. אלעד

    אבישי, אם תרצה להוסיף מעקב אחרי קרנות ישראליות תוכל לשנות את הגיליון באופן ידני ולהשתמש בפונקציות הבאות על מנת להוסיף עדכון אוטומטי למחיר הפדיון ואחוז השינוי היומי:
    =ImportXML("http://www.funder.co.il/fund.aspx?id=5109897","//span[@id='ctl00_ContentPlaceHolder1_LabelSell']")
    בשביל לקבל את מחיר הפדיון של הקרן ובפונקציה
    =ImportXML("http://www.funder.co.il/fund.aspx?id=5109897","//span[@id='ctl00_ContentPlaceHolder1_day1']")
    בשביל לקבל את אחוז השינוי היומי בקרן
    כאשר 5109897 הוא הפרמטר של מספר הקרן

    בהצלחה,
    אלעד

    Reply
  13. אלעד

    עומרי, ניתן לעשות זאת גם עם גיליון אקסל
    הסיבה שבגללה עדיף לעשות זאת דרך גוגל דוקס היא הנגישות – הגיליון עם התיק נגיש מכל מקום ובכל מכשיר: הדסקטופ, האייפון, האנדרואיד, האייפד וכל מחשב מזדמן שיצא לך לעבוד עליו בעוד גיליון אקסל יעבוד רק במחשב שיש עליו אקסל מותקן

    לגבי רמת התכנות – בשביל 90% מהכנת הגיליון לא צריך לדעת תכנות ברמה גבוהה – למען האמת שעל מנת לשמור על תאימות לכל מכשיר אפשרי נאלצתי שלא לכתוב קוד(למרות שזה היה הרבה יותר פשוט בשבילי) אלא לכתוב את כל "התכנות" בנוסחאות שונות ומשונות (שלפעמים, בגלל אורכן הן נראות כמו הצרות שלי)
    מבחינת ההכרות עם גוגל דוקס – עד לפני שבוע כמעט שלא השתמשתי בו ובוודאי שלא יצא לי לכתוב בו נוסחאות יותר מורכבות מ =A1+A2 אבל, בזכות תכנון מראש של איך אני ואסף רוצים שהתוצאה תיראה, מצאתי בכמה חיפושים בגוגל את כל מה שהייתי צריך בשביל לעדכן את הנתונים בצורה אוטומטית ובשביל לתמוך בשינוי מטבעות בצורה דינמית.

    כל הנוסחאות שהשתמשתי בהם גלויות בגיליון ואתה יכול לנסות להעתיק אותם ולשחק איתם בשביל לקבל תחושה של איך הגיליון בנוי ואולי גם בשביל לקחת אותו כמה צעדים נוספים קדימה

    חג שמח!
    אלעד חנניה

    Reply
  14. איתי

    אסף, האם אפשר למצוא אגח ממשלתי שקלי ביאהו? אני לא מצאתי.

    Reply
  15. אורי

    אגב, אתם יודעים שיש מגבלה בקובץ של 50 לפונקציות
    ? importxml

    Reply
    1. Assaf Nathan Post author

      כן, אנו משתמשים רק בשתיים.
      העניין הוא שיאהו לא עובד טוב עם אופציות אז בנוסחא יש תנאי שאם לא חזר מידע מהשאילתא, יש להשתמש ב importXML.
      לרוב לא משתמשים בזה אבל בכל אופן זה נחשב כנגד המגבלה של ה 50. עובדים על זה….

      Reply
  16. shlomo

    אורי :
    אגב, אתם יודעים שיש מגבלה בקובץ של 50 לפונקציות
    ? importxml

    אורי :
    אגב, אתם יודעים שיש מגבלה בקובץ של 50 לפונקציות
    ? importxml

    הגעתי לבערך 30 מניות ואז הוא מוציא לי את ההודעה הזו. לא מצאתי עוד איך להפתר מזה. אז איך אתם משתמשים רק בשתיים?

    Reply
  17. ברוך

    מעולה! תודה רבה על השיתוף.

    אפשר להזמין דמי חנוכה ?

    אימפורט לנתונים הפיננסיים של ה 10 השנים האחרונות ? 🙂

    Reply
  18. Assaf Nathan Post author

    שלמה, ראה תגובתי מעלה. הכל נובע מהתמיכה באופציות.
    נשנה את זה בהמשך, אני בחופש באילת אז כשאחזור, בטח בסופש, אלא אם אלעד ירים הכפפה 🙂

    Reply
  19. איתי

    מי שרוצה למשוך נתון של אג"ח שאין ביאהו, אפשר לפי הפונקציה הבאה שעובדת לפי האתר של ביזפורטל:

    =ImportXML("http://www.bizportal.co.il/Quote/Bond/generalview/1126747" ,"//div[@class='shaarim']")

    פשוט לשנות את מס' האג"ח לבחירה

    Reply
  20. Assaf Nathan Post author

    אלעד נראה לי שכדאי להוסיף דוגמא לקרן ישראלית ואגח ממשלתי
    אני אוסיף בהמשך כשיהיה לי זמן

    Reply
  21. אלעד

    שלמה ואורי, שיניתי קצת את איך שהקובץ עובד – בגרסה 1.2.2 ההגבלה על מספר המניות היא 200 מניות ובנוסף 24 קרנות נאמנות ישראליות ואופציות אמריקאיות – יש גם דוגמא לקרן נאמנות ישראלית – את שם הקרנות הישראליות אני לא מביא בצורה אוטומטית בגלל מגבלה מסוימת של תמיכה בעברית בגוגל דוקס.

    כעת צריך להקפיד להכניס את המניות, אופציות וקרנות בשורות המיועדות לכך (בקרנות נאמנות יש להכניס את מספר הקרן)

    בהצלחה

    ומי שרוצה להביא לגיליון כמעט כל נתון מכל אתר מוזמן לקרוא את המדריך הבא על Import XML
    https://www.distilled.net/blog/distilled/guide-to-google-docs-importxml/

    שימו לב שיש מגבלה ל 50 פקודות בגיליון (וכל יבוא של קרן נאמנות או אופציה אמריקאית עושה שימוש ב 2 פקודות כאלו)

    בהצלחה
    אלעד חנניה

    Reply
  22. marc

    שלום אסף
    האם ניתן להוסיף אפשרות של מחיר קניה של מניה? כדי שיהיה אפשר לראות את הרווח\הפסד הכלליים מכל השקעה?

    Reply
  23. אילון

    בדיוק התחלתי לפני כמה ימים למזג טאבים של חשבונות שונים באקסל שלי – חסכתם לי המון עבודה 🙂
    אחלה מסמך – תודה!

    Reply
  24. גולי

    מצטרף לכל המשבחים!!
    שאלה קטנה,
    OPK.TA
    לא מתעדכן, גם לא ביאהו, מישהו יודע למה?

    Reply
  25. אסא

    אסף ואלעד,
    בזכות התגובות לפוסט הזה לימדתם אותי שיש דרך לייבא לאקסל שערי ניירות ערך ישראליים שאינם מופיעים ביאהו. תודה רבה לכם! בזכותכם יש לי כלי נהדר שלא היה לי מושג איך ליצור קודם לכן. בזכותכם אפילו הצלחתי לייבא בעצמי שער של תעודת סל ישראלית (כל הכבוד גם לי!).
    מציע שבגרסה הבאה תכניסו דוגמא גם של מק״מ ישראלי (למי שמחנה עליו מזומן) ואם אפשר – תוסיפו עוד שני חשבונות, כי אין לי מושג איך לעשות את זה.
    שוב תודה רבה!

    Reply
  26. אלעד

    היי אסא,

    אני שמח לשמוע שהגיליון תורם לך
    שלח לי הודעה פרטית עם פרטי קשר ואסביר לך איך תוכל להוסיף לגיליון כמה חשבונות שרק תרצה
    תוכל למצוא אותי בקבוצת הפייסבוק https://www.facebook.com/groups/182426848574053/

    אלעד חנניה

    Reply
  27. Avi

    מצטרף למשבחים, אכן כלי שימושי. תוספת שחסרה לי היא סוג של ״היסטרית התיק״ אפשרות לראות/לשמור את , התיק בצורה רבעונית/שנתית איך היתם עושים את זה? שומרים את הקובץ ופותחים חדש?

    Reply
  28. אלעד

    היי אבי,

    יש דרך פשוטה לשמירת הסטוריה בגיליון, ביום בו רוצים לקחת Snapshot של מצב התיק בוחרים את האופציה Make a copy מתפריט File.
    בגיליון (החדש) שנפתח בוחרים את כל התאים ע"י לחיצה על המלבן האפור שנמצא בפינה השמאלית עליונה של הגיליון. בוחרים copy מתפריט קליק ימני ואז לחיצה ימנית נוספת על העכבר ובחירה ב Paste values only (הצעד הזה נדרש על מנת להקפיא את מצב התאים ולגרום להם להפסיק להמשיך להתעדכן בשערי הניירות והמטבעות)

    בהצלחה,
    אלעד חנניה

    Reply
  29. רועי

    אחלה כלים! גם של אסף ואלעד וגם של בועז.

    איך אפשר להוסיף עמודה של שער ליום קניה ועמודה של שער לתחילת החודש (על-מנת לדדעת בצורה פשוטה את התשואה מתחילת החודש?).

    רוב תודות!

    Reply
  30. אלעד

    רועי, תודה על המחמאות

    אפשר לשחק למשל עם הפונקציה הזו בשביל לקבל את שער יום הקניה (מגוגל פיננס)
    =index(GoogleFinance("COCO","price","1/1/2014"),2,2)
    ובשביל לקבל את שער תחילת החודש אפשר להשתמש במניפולציות התאריך בפונקציה הקודמת
    =Date(Year(TODAY()),MONTH(TODAY()),1)

    בהצלחה,
    אלעד חנניה

    Reply
  31. אבי ג.

    לאסף ואלעד תודה על הכלי לניהול מספר חשבונות השקעה.
    האם אפשר להוסיף בקובץ המסטר שורה שמביאה נתוני אג"ח ממשלתי/קונצרני מביזפורטל ??
    ניסיתי להשתמש בנוסחה של איתי #21, להבאת נתוני אג"ח ממשלתי ואג"ח קונצרני מאתר ביזפורטל וקיבלתי שגיאת Parse Error.
    תודה מראש.

    Reply
  32. אסף נתן Post author

    הוספתי כמה דברים קטנים בגירסא 1.2.5:
    1. ישנה השוואה לבנצ'מרק שאותו אפשר לבחור (עכשיו הדיפולט הוא ^GSPC שהוא ה S&P 500)
    2. הצבעים של השינוי היומי מודגשים עתה שיהיה קל לראות גם ע"ג פלאפון
    3. במידה וישנה תנועה של מעל 5% או מתחת מינוס 5% הרקע של השינוי משתנה

    Reply
  33. מוטי

    כבר חודשים רבים אני מתלבט איך לעקוב אחר החשבונות השונים שלי והפתרון שלכם נפל עלי מהשמים. תודה ליוזמה!

    אני לא מצליח להוסיף אגרות חוב. האם תוכלו להוסיף לקובץ דוגמא?

    תודה
    מוטי

    Reply
  34. חיים

    אני לא מצליח למצוא טיקרים למניות בארץ אשמח לקבל הדרכה ממשהוא

    Reply
  35. אמיר

    עושה רושם שזה הפסיק לעבוד, אולי בגלל שינויים ב yahoo ?

    Did not find value 'VIAB' in VLOOKUP evaluation

    Reply
  36. johnson

    גם אצלי הפסיק לעבוד ביומיים האחרונים.
    מקבל את אותה השגיאה…

    Reply
    1. אסף נתן Post author

      זה כנראה שינוי בגוגל דוקס. צריך פשוט לעדכן את התיק יותר פעמים – דהיינו לשנות את הערך בשדה "update now" לכל ערך אלפאנומרי שבא לכם. שינוי בשדה גורם לעדכון הגיליון.

      Reply
  37. אסא

    גם לי יש את אותה בעיה.
    איפה נמצא השדה "update now"? אני לא מוצא אותו.

    Reply
    1. אסף נתן Post author

      אם יש לך גרסא ישנה, יתכן שאין לך את השדה. השדה הזה משרשר בסה"כ מחרוזת לשורת השאילתא ליאהו ובכך כאשר הוא משתנה הוא מרענן את כל הדף. גוגל (בהמשך הדרדרות המוצרים שלהם) הצליחו לדפוק גם את זה.

      Reply
      1. אסף נתן Post author

        טוב מזמן אני חושב לשנות את המנוע של הגליון שעובד על שאילתא מול יאהו. גם יאהו וגם גוגל הולכים ונהיים גרועים.
        אני אעבוד על מנוע חדש ואשחרר FORK שיעבוד על המנוע של גוגל.

        Reply
  38. אסף נתן Post author

    הוספה עריכה בסוף הפוסט עם קישור לגרסא חדשה פשוטה יותר שמשתמשת רק במנוע הפנימי של גוגל.
    היא כמעט פונקציונלית כמו הקודמת (חסר שעת "ריסט") אבל סך הכל היא עושה את העבודה ולא צריך לרפרש אותה כל שניה.

    Reply
  39. יולי

    תודה אסף. שיחקת אותה.

    אתה מכיר דרך לעקוב אחרי וואראנטים עם מנוע של גוגל?

    Reply
    1. אסף נתן Post author

      לפי מה שאני יודע, רק יאהו רואה את הטיקרים של הוורנטים. ממש מעצבן אבל זה מה יש…

      Reply
    2. אסף נתן Post author

      אגב אם מישהו מכיר מקום אחר שאפשר לראות את הוורנטים – אשמח ללמוד, יאהו ממש על הפנים.

      Reply
      1. אסף נתן Post author

        רק דיברתי וכבר מצאתי את הוורנטים במרקט ווטש. אני אוסיף מנוע מרקט וואטש שיקח נתונים משם.

        Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *