מחיר מטרה הוא מטרה נעה

By | 04/06/2017

לפני חודשיים בערך כתבתי על סאני תקשורת. לאחר מכן, לפני קצת יותר מחודש, כתבתי עדכון בעקבות הרפורמה של כחלון וסיימתי את הפוסט במשפט:

דעתי היא שמחיר הוגן הוא סביב 270-300 אגורות למניה. נחזור לפוסט הזה בעוד שנה – שנתיים ונראה.

מי היה מאמין שסאני תגיע ל 270 כבר חודש לאחר מכן, בטח שלא שנתיים. אז מה, בהגיע מחיר היעד, האם מכרנו את האחזקה?

התשובה היא לא. אפילו הוספנו קצת, באיזור 260. הסיבה לכך שנוסף מידע חדש – כמו שאמר ג'ון מינארד קיינס – "כשמשתנות העובדות, אני משנה את דעתי, מה אתה עושה?".

מאז פרסום הפוסט האחרון בנושא סאני יצא דוח רבעון ראשון. ידעתי שהוא יהיה טוב, אבל לא ידעתי עד כמה. מסתבר שהשקת סדרת ה A (טלפונים דגמים A5 ו A7) היתה הצלחה כבירה, והם פגעו קשות בטלפונים הסינים המתחרים באותה נקודת תמחור. בנוסף, הרווח של רבעון שני בכלל לא כלל רווחים מסדרה S8, כך שכנראה מצפה "הפתעה" חיובית נוספת ברבעון הנוכחי. "הפתעה" כי החברה כבר הודיעה שההזמנות של הטלפון עלו מעל ההזמנות של S7 והוציאה "אזהרת רווח חיובית".

בנוסף לכל היה אפשר היה לראות התרחבות שוליים יפה מאוד ברבעון הראשון וכנראה עליה במכירות האביזרים. החלשות הדולר שמורידה את מחירי הטלפונים הסלולריים, יחד עם ירידת המס, יוצרים "סערה חיובית" והופכים את הטלפון החכם נגיש לכל יד. אחי נדהם שאמרתי לו שאפשר לקנות טלפון סלולרי חדש של סמסונג עם כמעט כל הפיצ'רים ב 1600 שקל, יבואן רשמי. היום כבר לא צריך ללכת לקנות לילד שיאומי באתרים קיקיוניים ולהתעסק עם קושחות בסינית (תרתי משמע). יש בכמעט אותו המחיר טלפון ישראלי למהדרין!

לפי חישוב חדש אני לא רואה סיבה שהחברה לא תרוויח השנה 60 מיליון שקל רווח מתואם (רק ברבעון הראשון הרוויחה 18 מיליון שקל) כך שמחיר היעד ששמתי לה הוא 370-400 אגורות המייצג שווי שוק של סביב 700 מיליון שקל (מכפיל 11-12 על רווח מחושב שמרנית, לדעתי זו לא מטרה שאפתנית מידי).

אצלנו בעדן כל מחירי היעד הם מחירים דינמיים. למשל כשקנינו את תדיראן ב 26-28 ש"ח מחיר היעד הראשוני היה 35 שקל למניה, עלה ל 50 ואז ל 80 ו ל 120. כמובן שצריך תמיד להיות ערים להנחות שתחת כל מחיר שקובעים. מן הסתם לתדיראן יהיה הרבה יותר קשה להגיע ל 120 מאשר היה לה ל 50, פשוט כי אני כבר לא מצפה להמון הפתעות חיוביות, בדיוק כמו שלסאני יהיה קשה הרבה יותר להגיע למחיר 370 אגורות מ 270 מאשר שהיה לה מ 150 ל 270. פשוט הרבה מההפתעות החיוביות כבר נוצלו (ועכשיו צריך להזהר מהפתעות שליליות!).

עם זאת, החברה עודנה זולה, סביב מכפיל 8 מחושב שמרנית, בין הרעיונות הזולים שיש בשוק המניות הישראלי כרגע, אפילו לאחר שעלתה פי 4 ממחיר הקניה הממוצע שלנו.

גילוי נאות: יש אחזקה, יש לקרוא הפטור מאחריות.

 

 

13 thoughts on “מחיר מטרה הוא מטרה נעה

  1. יואב אורון

    אני הרבה יותר אופטימי ממך אסף. אני בהחלט מצפה ל-80 מיליון רווח מתואם. מכפיל 12 ישים את החברה על סביבית מיליארד שקל שווי שוק. בערך פי 2 מהיום. הרבעון השני, השלישי והרביעי הולכים להיות מאוד חזקים לטעמי. המשמעות של המהלך של כחלון היא מאוד גדולה. עוד אנשים שייקנו סמסונג, בעיקר בחנויות של סאני, ייקנו גם עוד אקססוריז ששולי הרווח עליהם גדולים יחסית. גם זכור את היציאה הצפוייה של הנוט 8 שיימכר ברבעון הרביעי.

    Reply
  2. Balv

    הי, ראשית -כל הכבוד על הניתוח (הראשוני והנוכחי).
    בקביעת ערך היעד – איך אתם משערכים את הסיכוי לשינוי משמעותי עתידי במדיניות סמסונג כלפי סאני?
    כלומר – מכפיל X לחברה צומחת זה דבר אחד, אבל במקרה הזה קיים סיכוי ששינוי מדיניות של סמסונג בעוד Y שנים – למשל בפתיחת נציגות עצמאית, או באיום על כך המלווה בהצעת רכישה בסכום נמוך, יחסית.
    תודה רבה!

    Reply
  3. אריאל מלול

    שלום, כתבה מעניינת מאוד. יש לכם מושג מדוע סאני כל כך יורדת בשבוע האחרון?

    Reply
  4. R.

    יש לדעתך סיבה הגיונית לצניחה בשבוע האחרון?

    Reply
    1. Assaf Nathan

      בגלל תגובות כאלה אין לי חשק לכתוב בבלוג…

      Reply
      1. יואב אורון

        עזוב אסף. תתעלם. אגב, לדעתי מטרת ההנפקה הקרובה היא לחסל כמה שיותר מהר את אגח יא על מנת שניתן יהיה להתחיל לחלק דיבידנד. אם אני זוכר נכון אסור לסאני לחלק דיבידנד לפני החזרה של 75 אחוז מהאגח וגם אז זה בתנאים מסויימים. לא סתם לפידות מתכוונת להשתתף בהנפקה ב-25 מיליון. לוקסי בסך הכול מעביר כסף מיד אחת ליד אחרת

        Reply
      2. אריאל מלול

        אסף, לצערנו לא כולנו מומחי תוכן כמוך. קראתי את הניתוח שלך, נשמע לי הגיוני בסה"כ שכן לא מדובר בתמחור אופציות מסובך. לכן, כשראיתי את הירידות בזמן האחרון עניינה אותי הסיבה. ולטובת הגילוי הנאות – אני לא מחזיק במניה, למעט הפנסיה שלי והקרן השתלמות, אין לי אף שקל פרטי שמושקע בשוק ההון כרגע.

        בכל מקרה אשמח לקרוא עוד כתבות שלך כמו תמיד..

        Reply
      3. Assaf G

        מקווה שלא תלך בעיקבות עידו…
        סיפרתם כמה פעמים על זה שיש לכם המון חברות שזיהתם כמצוינות אבל החזרתם למדף כי הם יקרות מידי. אולי תוכל לכתוב על אחת כזו? מה גרם לחשוב שהיא מצוינת- ובאילו שיטות השתמשתם בשביל לקבוע שהיא יקרה?

        Reply
  5. המתמיד

    אסף – אני מרשה לעצמי להפנות את החברים להתבונן בגרף המניה:
    שער 13/2/17 – 89.5 ; שער 16/2/17 – 78.6 –> סה"כ ירידה 13%
    שער 6/3/17 – 110.1 ; שער 16/3/17 – 94.9 –> סה"כ ירידה 14%
    שער 2/4/17 – 165.0 ; שער 18/4/17 – 138.9 –> סה"כ ירידה 16%
    שער 14/5/17 – 274.5 ; שער 18/5/17 – 234.4 –> סה"כ ירידה 15%
    שער 11/6/17 – 297.5 ; שער 15/6/17 – 256.2 –> סה"כ ירידה 14%

    אני לא רואה ירידה שצריך להסביר. ככה מתנהג השוק.
    If you can't stand the heat, stay away from the kitchen (מכוון למחפשי ההסברים).

    אגב, גם אם בעוד שבוע ה-14% הופכים ל-30% ירידה ומחיר המניה מתייצב על 200 אג', יש חוק יסוד שמאפשר לאנשים לטעות (סתם סתם… אין חוק כזה… אולי צריך לחוקק אחד…)

    אסף – נא לקחת בחשבון את 90% הרוב הדומם והמתעניין. תמשיך לכתוב 🙂

    Reply
    1. R.

      צר לי אם נשמע למי מכם שיש כאן תלונה על התנהגות השוק או על איכות החיזוי. מאידך, באמת מעניין אותי לדעת אם כמו שאמרת "הורידו מכסים על סלולרי, הגיוני שיעלה", יש לך גם 'מידע חדש' על סיבות אפשריות לירידה.
      לא ראיתי דיווחים לבורסה או הסבר אחר שיניח את דעתי, ומסתבר שלפחות קורא אחד נוסף תהה מספיק כדי להגיב (באופן בלתי תלוי).
      תודה רבה למתמיד שסיפק מידע היסטורי המדגים תנודתיות דומה בעבר הלא רחוק. זו תשובה מנצחת לטעמי.

      Reply
      1. Assaf Nathan

        אם תסתכל היטב על ההודעות לבורסה כנראה שתמצא את הסיבה.

        Reply
  6. אסף

    שלום,
    לא מבין מדוע המנכ"ל *החדש* כבר לוקח הלוואה של 475 אלפי ש"ח, ובתמורה ממשכן מניות ואופ' של סאני.
    לא ברור ולא מעיד טוב על התנהלות.

    Reply
    1. עידן פרקל

      הוא לקח הלוואה כדי להשתתף בהנפקה ובדרך לקבל גם אופציות. נראה שהוא מאוד מאמין בעתיד החברה.

      Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *